Det skal være værdigt at blive gammel. Det kræver flere medarbejdere med bedre tid til at drage omsorg for den enkelte ældre. Velfærdslisten kæmper for:
- 100 FLERE MEDARBEJDERE PÅ ÆLDREOMRÅDET
- ÆLDRE SKAL HAVE RET TIL RENGØRING EN GANG OM UGEN OG EN ÅRLIG HOVEDRENGØRING
- TRYGHED FOR BORGERE OG MEDARBEJDERE – OMSORG FOR ÆLDRE ER IKKE EN KØBMANDSFORRETNING ELLER EN OPGAVE FOR FRIVILLIGE
100 FLERE MEDARBEJDERE TIL AT DRAGE OMSORG FOR VORES ÆLDRE
Medarbejderne på ældreområdet har travlt. Alt for travlt. Den eneste grund til, at ældreområdet ikke er brudt sammen, er, at medarbejderne knokler langt mere, end de får løn for. Det er ikke fair – hverken over for medarbejderne eller gamle Oda. Der er brug for flere medarbejdere og mere tid til omsorg.
ÆLDRE SKAL HAVE RET TIL RENGØRING EN GANG OM UGEN OG EN ÅRLIG HOVEDRENGØRING
De ældre, der har brug for hjælp til rengøringen, får som hovedregel kun gjort rent hver 14. dag – og de får ingen hovedrengøring. Det kan vi ikke være bekendt! De ældre har slidt og slæbt. De fortjener bedre. Derfor vil vi sikre, at alle ældre, der har brug for hjælp til rengøringen, kan få gjort rent mindst en gang om ugen og får ret til en årlig hovedrengøring.
Det skal være op til den enkelte ældre at bestemme, om tiden skal bruges på rengøring eller noget andet, fx en gåtur.
TRYGHED FOR BORGERE OG MEDARBEJDERE – OMSORG FOR ÆLDRE ER IKKE EN KØBMANDSFORRETNING ELLER EN OPGAVE FOR FRIVILLIGE
At drage omsorg for vores ældre er en samfundsopgave – ikke en købmandsforretning. Derfor skal private profitjægere ikke have lov til at lave købmandsforretning på omsorgen for vores ældre. Private er blevet taget i at snyde ældre og behandle medarbejderne dårligt, og de mange konkurser har skabt utryghed for medarbejdere og ældre. Omsorgen for vores ældre er for vigtig og sårbar til at overlade til private købmænd.
Velfærdslisten værdsætter frivillige – men de må aldrig erstatte almindelige medarbejdere. Ellers skabes der utryghed for den ældre. Det er uddannet personale, der skal drage omsorg for vores ældre.